Osynlig vägg frontalkrockade med okontrollerad bil på motorvägen

En fruktansvärd olycka inträffade igårkväll på en motorväg nära Mora, då en innan helt okej bil med 3 passagerare plus förare frontalkrockade med en osynlig vägg. Före krocken hade personerna i bilen dansat till den popmusik som spelades i bilradion, men olyckligtvis klarade inte föraren av att hejda sig själv och släppte ratten då "It's Raining Men" plötsligt hördes. "När diskostråkarna kom in, kunde jag inte hålla mig längre...Såhär efteråt ångrar jag ändå inte vad jag gjorde. Den är ju så jävla bra!". En osynlig vägg som troligen brandkåren skickat iväg körde därefter genast in i bilen, förmodligen även på order av brandchefen Leif (Naveln) Oskarsdotter som dock förnekar alla anklagelser. "Vi har ju inte gjort det säger jag! Vi har inte skickat iväg någon osynlig vägg av märket Wallmart från stationen i Mora klockan 10.23 igår." klargör han ursinnigt.
 
En bild på bilvraket från gårdagens incident. Den osynliga väggen totalförstördes och
finns därför inte med på bild. Forskarna i Stockholm har meddelat att de absolut inte kommer sörja väggen "Det är bara korkat." menar Abduhl Mazira. Däremot känner regeringen stor sympati och empati för det som har hänt väggen och med Gustaf Paulson i spetsen har de beslutat att arrangera ett brölopp för den. "Jag trodde inte ens att den fanns, men nu ångrar jag verkligen att jag kunde vara så naiv!" säger Frank Bolt upprört.
 
Efter krocken var bilen illa tilltufsad, men passagerarna och chauffören undkom med skrubbsår. För säkerhetens skull ringde de efter en ambulans, vilken däremot aldrig dök upp på grund av misstroende från sjukhuset i Moras sida.  "Vi trodde de skämtade, när de sa att krocken hade skett på motorvägen."säger ambulansföraren oberört. Men däremot lyckades polisen spåra samtalet, och kort efteråt dök en grupp poliser upp med sina automatvapen. Vad som hände därefter berodde enligt polischefen själv på att poliserna mår dåligt av avsakanden på kärnvapen, och därför uttnyttjade tillfället för att inte helt tappa fattningen. "Många i kåren har det faktiskt inte så jävla lätt just nu..." tillkänager polischef Nicklas (Pungen) Svensson allvarsamt.
 
En skiss utarbetad av Kalmarforskarna över händelseförloppet vid krocken. "Det underlättar alltid att rita osynliga saker för att få en uppfattning av var, hur och när de förekom i ett scenario, då de är svåra att se." klargör Janson Matson, upphovsman till skissen.
 
Forskarna är dock övertygade om att det hela var självförsvar. "Vad annars? Det är faktiskt våra svenska poliser som det är på tal om! Brandkåren bör ses som skyldiga till de skador som polisen har vållat...De var dem som började med att skicka ut väggen!"
 
Slutligen fördes de attackerade passagerarna och föraren till Moras sjukhus, men samtliga bortsett föraren omkom på grund av punkterade lungor efter behandlingen, vilket forskarna är starkt kritiska till.
"De var våra första patienter idag, så vi var ju inte uppvärmda. Hjärt- och Lungräddning är inte så enkelt som ni tror!" meddelar sjukvårdaren Ofelia Haartz som försvar till kritiken. Gunilla Heidibrink, representant för Kalmars forskarinstitut, har lämnats svarslös till uttalandet.
 
Föraren som överlevde beklagar sig över de bortkomna fastän han inte kände dem. "Jag önskar att jag hade tagit med min fina nya bärbara mac-dator. Den har pekskärm." tillägger han med en huvudskakning under intervjun. Motivet till kommentaren är dock oklart.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

FAN VA KUNG lättt en av dom bästa

2010-02-07 @ 19:38:16
Postat av: David

Vilken bra blogg, jag ska läsa den varje dag!

2011-08-20 @ 21:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0